Abell2744 Y1 виявлена ​​найстаріша зоряна система

Буквально днями ми розповідали про те, що вдалося визначити найдавніший фрагмент нашої Землі, а сьогодні мова піде про найдальшої зоряній системі.

На жаль, це не та знаменита «далека-далека галактика» з Зоряних Воєн, а про зоряній системі відображеної телескопом Хаббл. Система ця розташувався від нас на відстані 13,5 млрд. Світлових років. Саме це робить виявлене зоряне скупчення фаворитом у перегонах за першість найвіддаленішої гравітаційно-пов'язаних систем.

Однак на цьому цікаві факти не закінчують. До всього іншого, в тому ж районі вдалося виявити галактику, яка сформувалася через 650 мільйонів років після Великого вибуху і тепер вона претендує на місце найстарішою галактики зі всіх виявлених людством.

Abell2744 Y1 виявлена ​​найстаріша зоряна система

У вже уявній далеким 1996 році, знамениті фотознімки «Deep Field» показали вченим усього світу, що нібито пусте космічний простір насправді таким не є. У ньому безліч сузір'їв і систем, розташованих на межі технічної можливості виявлення сучасним обладнанням. Ці фотографії показали і довели наявність близько 3 тисяч галактик в тих місцях, які вважалися порожніми. І ось через 18 років Хаббл повторять досягнення. Так на світ з'явилася нова серія фотографій, яка була зроблена в рамках програми «Frontier Fields». За допомогою отриманих знімків вдалося виявити існування місць, про які ми й не підозрювали, в тому числі і виявлена ​​галактика, що отримала назву Abell2744 Y1.

Фото телескопа Хаббл

Поряд з телескопом Хаббл так само попрацював над відкриттям телескоп Спітцер, який перевіряє і підтверджує наявність ознак, характерних для галактики і надає інформацію про чисельність в ній зірок. Ще одним «помічником» виступила рентген-обсерваторія Чандра, в чиї завдання входило сканування космосу рентгенівськими променями.

Відкрита зоряна система

Цікаво, що подібні «стародавні» галактики можуть кардинально відрізнятися за своїми характеристиками від більш молодих систем. Так, наприклад, Abell2744 Y1 за своїми розмірами значно поступається нашому рідному Чумацькому Шляху в цілих 30 разів і в той же час містить в 10 разів більше зірок, що лише підтверджує факт свого раннього зародження. Особливий оптимізм вселяє в дослідників те, що програма «Frontier Fields» знаходиться на початковому етапі свого розвитку і вже досягла не малих успіхів, а отже, можна розраховувати і на наступні відкриття. Всі відомості, які людство отримує за допомогою цієї програми, можуть допомогти нам у розгадці походження Всесвіту, зародження життя на нашій планеті і можливо, коли-небудь відповість на один з найбільш інтригуючих питань - одні ми у Всесвіті.