Внутрішній пояс Ван Аллена схожий на зебру

Незважаючи на те, що радіаційні пояси Землі (або пояса Ван Аллена) були відкриті відносно давно, у вчених все ще залишається безліч питань стосуються особливостей структури кожного окремого пояса.

Проте нещодавно вченим вдалося з'ясувати трохи більше про один з цих поясів

Всього у нашої планети виявлено три радіаційних пояса, два з яких були відкриті в 1958 році Джеймсом Ван Алленом, а третій набагато пізніше в 2012 завдяки супутникам близнюкам RBSP, запущеним саме з метою вивчення поясів. І ось, завдяки цим же зондам вчені з'ясували, що внутрішній пояс має неоднорідну структуру, яка порівнянна з смужками на шкурі зебри.

Внутрішній пояс Ван Аллена схожий на зебру

На думку вчених, подібна неоднорідність структури внутрішнього поясу пояснюється повільним обертанням нашої планети, а не впливом сонячного вітру, як вважалося раніше. Підтвердженням даного твердженням служать дані супутників RBSP, які реєстрували неоднорідність структури пояса навіть у час зниженою сонячної активності.

Пояси Ван Аллена

«Безпрецедентна роздільна здатність експерименту RBSPICE, обладнання якого реєструє високоенергетичні частинки радіаційних поясів Землі, дозволила нам з'ясувати, що електрони, що формують внутрішній пояс, розподілені в просторі нерівномірно. Розроблена нами математична модель показує, що саме обертання Землі є причиною вищезгаданої нерівномірності, і зроблене нами відкриття є демонстрацією того, як нові дані можуть докорінно змінити наше розуміння фізичних процесів, що відбуваються біля Землі »Олександр Ухорскій, провідний дослідник з Лабораторії прикладної фізики університету Джона Хопкінса

Саме обертання Землі виробляє слабке змінне електричне поле, яке пронизує весь обсяг внутрішнього радіаційного поясу. Під впливом електричного поля, електрони, з яких складається внутрішній пояс, починають коливатися і формують структуру з більш щільних і більш розріджених областей, які можна спостерігати в обсязі внутрішнього радіаційного поясу.