Червоні карлики будинок для планет земного типу

Цікаві дані були днями опубліковані британськими та чилійськими астрономами, які припустили, що біля кожного п'ятого червоного карлика повинна розташовуватися як мінімум одна екзопланета типу «суперземля».

Крім заяви, вчені підкріпили свої слова практичними знахідками, якими виступили вісім знайдених екзопланет.

У своїх спостереженнях, команда астрономів на чолі з Мікко Туомі з Хартфоршірского університету, використовували дані спектрометрів Європейської південної обсерваторії Чилі для вимірювання ефекту променевих швидкостей в системах близьких до Землі червоних карликів. Примітно й те, що зірки GJ 27.1, GJ 160.2, GJ 180, GJ 229, GJ 422 і GJ 682 знаходяться від нас всього лише на відстані 15-80 світлових років, що за астрономічними мірками досить близько.

Червоні карлики будинок для планет земного типу

Цікаво також і те, що три з восьми планет, знаходяться в так званій зоні населеності, а по своїй масі, незначно (знову-таки за мірками космосу) випереджають Землю. І якщо планети GJ 422 b і GJ 682 c, перевищують масу землі в 9,9 і 8,7 разів відповідно, то третя знахідка, GJ 180 c, важче нашої планети всього лише в 6,4 рази.

Європейська південна обсерваторія. Чилі

Провівши аналіз даних на предмет ймовірності виявлення планети земного типу в районі червоних карликів, вчені зробили висновок, що планета, чия маса легше десяти земних мас, зустрічається в кожному випадку на одну зірку даного типу. На жаль, це не означає, що подібні планети зобов'язані перебувати в населеній зоні, і можуть підтримувати життя, тим не менш, попадання в цю зону планет, чия маса становить від трьох до десятка земних мас, оцінюється в 0,21 планети на одну зірку. А якщо врахувати, що червоні карлики є найпоширенішим типом зірок, то навіть цей шанс можна назвати дуже високим, навіть якщо враховувати зірки, що знаходяться на відстані ста світлових років від нас.

Червоні карлики будинок для планет земного типу

Пошук планет малої маси біля зірки

За словами Мікко Туомі, астрономи вже зараз знаходять численну популяцію маломасивних планет, так що найближчим часом можна чекати виявлення ще більшої кількості планет, навіть серед зірок близьких до нашого Сонця.

Відзначимо, що дані дослідження опубліковані і знаходяться у відкритому доступі в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, так що якщо вас не бентежить англійську мову, рекомендуємо до прочитання.