Пов'язані матеріали

Фізика

Нитки з політіофена показали себе краще термопасти

Вчений світ не перестає дивувати своїми великими відкриттями, проте, як відомо, на тлі великих звершень, непомітними залишаються відкриття, які не претендують на звання «Прорив року», але про які не можна не говорити.

Ось і цього разу, американські фізики з Технологічного інституту Джорджії вчинили не те, що б прорив, але дуже і дуже корисну річ - теплопроводящие волокна, які можуть дати форе навіть кращим маркам «термопасти».

Нитки з політіофена показали себе краще термопасти

Більш того, новий матеріал можна використовувати для охолодження електроніки або деталей автомобілів. Ці волокна були створені на базі полімеру політіофена і, за словами одного з учасників групи, Баратунде Кола, даний полімер був обраний не випадково.

Незважаючи на те, що полімери не є першими кандидатами в якості основи для термоинтерфейсов через розкладання на високих температурах, політіофена вже застосовувався у виробництві, як високотемпературних сонячних батарей, так і електроніки. Саме через його стійкість до впливу тепла і незвичайного характеру зв'язків між молекулами був обраний саме цей полімер.

Структура політіофена

Говорячи про зв'язки між молекулами політіофена, варто відзначити хаотичне розташування індивідуальних молекулярних «ниток» всередині полімеру, що і є причиною, по якій матеріал володіє такою термоустойчивостью. Чим більше хаотично заплутані молекули, тим більше вони заважають поширенню фононів. Таким чином, вчені вдалися до особливої ​​методиці вирощування ниток політіофена, завдяки якій «нитки» направляються в одну сторону і не заважають руху фононів.

«Ми поміщаємо розчин одиночних молекул тиофена в електрохімічну ванну з пористого алюмінію, де він змішується із з'єднанням бору, фтору і етилового ефіру. Коли через цю суміш пропускається струм, то поодинокі молекули тиофена з'єднуються один з одним, утворюючи нитки, добре проводять тепло »- Баратунде Кол.

Нитки з політіофена показали себе краще термопасти